Sales boosten met brand activation

Een groot bereik en hoge engagement is natuurlijk goed, maar brand activation is pas echt succesvol als het uiteindelijk zorgt voor een boost in je sales. Hoe zorg je ervoor dat jouw brand activation event je sales een boost geeft? Volg deze 5 stappen:

Stap 1. Stel een plan op

Het uiteindelijke doel van brand activation is zorgen voor meer verkopen. Het is belangrijk dat je een plan opstelt waarin stap voor stap staat beschreven hoe de verhoging in sales bereikt wordt. Hierbij moet de klant in het achterhoofd gehouden worden. Het plan moet er namelijk voor zorgen dat het voor (potentiële) klanten makkelijker wordt om een aankoop te doen.

Stap 2. Weet wie je doelgroep is

Bepaal het juiste publiek voor je activatiecampagne en brand event. Weet wat je doelgroep interessant vindt en wanneer ze betrokken zijn. Bepaal KPI’s die aangeven wanneer je klant zich betrokken voelt. Denk bijvoorbeeld aan social media tracking of enquêtes. Dit is cruciaal om de impact van je brand activation inspanningen te kunnen meten.

Stap 3. Zorg ervoor dat je onderscheidend bent

Door je concurrenten te onderzoeken, weet je of je onderscheidend bent. Wat voor boodschap gebruiken zij en op welke manier vertellen ze dit? Zoek naar gebreken van de concurrentie en zorg ervoor dat je dit gat opvult. Precies hetzelfde event organiseren als je concurrent heeft namelijk niet zoveel zin. Daar zit niemand op te wachten.

Stap 4. Zorg ervoor dat mensen je product begrijpen

Als iemand meer kennis van de achtergrond van een product heeft, zorgt dit voor een hogere betrokkenheid en meer sales. Brand activation zet je niet in om mensen bekend te maken met nieuwe producten maar vooral om mensen het product beter te laten begrijpen.

Stap 5. Monitoren en evalueren

Het is belangrijk om je doelen in real-time en in een bepaalde periode rond het event te monitoren en evalueren. Bepaal welke informatie je mee wilt nemen op de korte termijn en houdt goed zicht op je sales. Was de activatie een succes? In dat geval kan het interessant zijn om nog eens in te zetten of zelf op een grotere schaal uit te voeren.

Geef je sales een flinke boost door deze stappen in je volgende brand activation campagne te volgen! Kun je wel wat hulp gebruiken bij event marketing? Neem dan contact op met dit evenementenbureau. Zij helpen je bij het bedenken van een onderscheidend activatie event.

Wat zijn relatiegeschenken?

Een relatiegeschenk is een cadeau van een bedrijf aan iemand anders. Dit kunnen hele dure cadeaus zijn, maar ook kleine voorwerpen als sleutelhangers worden cadeau gegeven. Bij een relatiegeschenk gaat het niet om het zozeer om het cadeau, maar om de gedachten erachter. Je wilt de mensen laten zien dat je ze waardeert. Ook kun je hiermee laten zien dat je trots bent op de samenwerking. Waar kies je nou het perfecte cadeau uit? Op het internet zijn er verschillende webshops die relatiegeschenken aanbieden.

<h2>Welk relatiegeschenk kiezen?</h2>

Een relatiegeschenk kiezen kan moeilijk zijn, omdat er zoveel keus is. Hoe kies je nou het leukste, mooiste, beste cadeau? Doordat er diverse webshops zijn die relatiegeschenken aanbieden, kun je heel gemakkelijk je zoekopdracht verfijnen. Als je een relatiegeschenk geeft moet je ook letten op het seizoen, is het zomer, dan is het wellicht slim om een zonnebril te geven. Is het winter, dan is een muts leuk. Geschenken doen het altijd goed. Via www.hsg-relatiegeschenken.com zijn overigens mooie relatiegeschenken te verkrijgen.

<h2>Het effect van relatiegeschenken</h2>

Door relatiegeschenken te geven kun je je waardering laten zien. Je laat men zin dat je om hen geeft en dit geeft hen weer een goed gevoel. Dit is niet alles, een relatiegeschenk is ook een vorm van marketing. Op elk geschenk staat je bedrijfslogo opgedrukt, hierdoor ziet men steeds je bedrijf. Dit is belangrijk, want zo word je herkent. Het is ook goed om concurrenten tegen te gaan, want je kunt mensen die geen klanten zijn cadeaus geven en misschien komen ze in de toekomst wel naar jouw bedrijf toe. Een relatiegeschenk geven heeft zoveel voordelen, dat het bijna zonde is als je het niet doet.

<h2>Wanneer geven?</h2>

Het is inmiddels wel duidelijk dat het geven van een relatiegeschenk aan goede klanten en zakenrelaties zijn vruchten afwerpt. Het zorgt ervoor dat u een goede band blijft houden tussen u en uw zakenrelaties en klanten. Mensen zijn nu eenmaal gevoelig voor complimenten en cadeaus en wat dat betreft zijn relatiegeschenken natuurlijk een schot in de roos. Maar wat is het beste tijdstip om een relatiegeschenk te geven. Vanzelfsprekend is kerstmis de beste en ook wel bekendste tijd om een relatiegeschenk te geven, meestal in de vorm van een kerstpakket. Maar ook een jubileum van uw onderneming of van uw zakenrelatie kan een mooi moment zijn om een zakelijk geschenk te geven. Ook worden er wel relatiegeschenken gegeven na het sluiten van een mooi contract of overeenkomst met zakenrelaties waar veel geld mee gemoeid is. Dan is het geven en/of ontvangen van een mooi geschenk een mooie afsluiter en een goede manier om de deal te bezegelen.

Betaalt je verzekeraar uit bij schade aan je auto door extreem weer?

Door de klimaatverandering in Nederland krijgen we steeds vaker te maken met extreme weersomstandigheden, zoals extreme regen- of hagelbuien. Door deze weersomstandigheden krijgen we steeds mee te maken met schade. Veel mensen nemen dan ook contact op met hun verzekeraar om te vragen hoe de schade herstelt kan worden en wat er gedekt wordt door de verzekering. [Lees meer…]