Een goed financieel plan maken voor het starten van eigen winkel

Je wilt een winkel starten, maar waar moet je beginnen? Veel mensen onderschatten hoeveel hierbij komt kijken, al helemaal op financieel gebied raken mensen vaak in de knoop. In dit artikel zetten we op een overzichtelijke wijze wat handige tips op een rijtje.

Ondernemingsplan

Een van de voorwaardes om succesvol te ondernemen is het vaststellen van een heldere strategie. Deze strategie bespreek je in je ondernemingsplan. Met je strategie plan de toekomst van je bedrijf en leg je je doelen vast. Voordat je tot een goede strategie kan komen, moet je dus goed weten wat je lange en korte termijn doelen zijn. Maar ook wat de risico’s zijn en waar de kansen liggen. In je ondernemingsplan analyseer je ook je markt en klantengroep. Het is als beginnend ondernemen van groot belang om de markt goed te kennen. Niet alleen moet je goed weten wie jouw klanten zijn, maar je moet ook op de hoogte zijn van de laatste trends en ontwikkelingen én de concurrentie. Je moet altijd goed voor ogen houden voor wie je het product maakt en hoe je het product aan de man gaat brengen. En goed marketingplan is dan ook onmisbaar.

Financieel plan

Op basis van jouw ondernemingsplan ga je nu beginnen met een financieel plan. Dit is het hulpmiddel waarmee je voor jezelf bepaalt of je ondernemingsplan financieel haalbaar is. Ook gebruik je het om je financieringsaanvraag voor te leggen aan een of meer financiers. Met je plan overtuig je hen om geld in je bedrijf te investeren. In dit plan leg je vast welke financiële middelen jij nodig hebt om voor een goede start van jouw bedrijf. Je maakt een voorspelling van de kosten, omzet en winst die je verwacht te maken met jouw onderneming. Op basis daarvan ga je beslissen of het haalbaar is en hoe je jouw bedrijf gaat financieren.

Praktische zaken regelen

Naast een goed ondernemingsplan en een financieel plan, zijn er nog een aantal praktische zaken waar je mee te maken gaat krijgen. Bijvoorbeeld de vraag: vanuit waar ga je jouw winkel runnen? Dit lijkt misschien een vraag voor later, maar eigenlijk dien je dit soort praktische zaken al mee te nemen in zowel jouw ondernemingsplan als in het financiële deel. De locatie van de winkel heeft namelijk ook grote invloed op hoe succesvol jouw winkel kan worden én hoeveel geld je per maand kwijt bent aan de huur en onderhoudt. De locatie van de winkel is van zeer groot belang. Houdt er dan ook rekening mee dat je de winkel opent op een goed zichtbare plek, let ook op wat voor een buurt het is waar je je winkel gaat vestigen en de uitstraling van het pand. Wanneer je de keuze hebt gemaakt, bespreek dan voorafgaand altijd goed de huurvoorwaarden. Hierna komen nog een aantal praktische dingen aan de beurt, zoals het interieur en andere benodigdheden die je nodig hebt om je winkel te runnen, zoals de aanschaf van een kassasysteem, een pinautomaat kopen en bijvoorbeeld de aanschaf van promotiemateriaal.

Sales boosten met brand activation

Een groot bereik en hoge engagement is natuurlijk goed, maar brand activation is pas echt succesvol als het uiteindelijk zorgt voor een boost in je sales. Hoe zorg je ervoor dat jouw brand activation event je sales een boost geeft? Volg deze 5 stappen:

Stap 1. Stel een plan op

Het uiteindelijke doel van brand activation is zorgen voor meer verkopen. Het is belangrijk dat je een plan opstelt waarin stap voor stap staat beschreven hoe de verhoging in sales bereikt wordt. Hierbij moet de klant in het achterhoofd gehouden worden. Het plan moet er namelijk voor zorgen dat het voor (potentiële) klanten makkelijker wordt om een aankoop te doen.

Stap 2. Weet wie je doelgroep is

Bepaal het juiste publiek voor je activatiecampagne en brand event. Weet wat je doelgroep interessant vindt en wanneer ze betrokken zijn. Bepaal KPI’s die aangeven wanneer je klant zich betrokken voelt. Denk bijvoorbeeld aan social media tracking of enquêtes. Dit is cruciaal om de impact van je brand activation inspanningen te kunnen meten.

Stap 3. Zorg ervoor dat je onderscheidend bent

Door je concurrenten te onderzoeken, weet je of je onderscheidend bent. Wat voor boodschap gebruiken zij en op welke manier vertellen ze dit? Zoek naar gebreken van de concurrentie en zorg ervoor dat je dit gat opvult. Precies hetzelfde event organiseren als je concurrent heeft namelijk niet zoveel zin. Daar zit niemand op te wachten.

Stap 4. Zorg ervoor dat mensen je product begrijpen

Als iemand meer kennis van de achtergrond van een product heeft, zorgt dit voor een hogere betrokkenheid en meer sales. Brand activation zet je niet in om mensen bekend te maken met nieuwe producten maar vooral om mensen het product beter te laten begrijpen.

Stap 5. Monitoren en evalueren

Het is belangrijk om je doelen in real-time en in een bepaalde periode rond het event te monitoren en evalueren. Bepaal welke informatie je mee wilt nemen op de korte termijn en houdt goed zicht op je sales. Was de activatie een succes? In dat geval kan het interessant zijn om nog eens in te zetten of zelf op een grotere schaal uit te voeren.

Geef je sales een flinke boost door deze stappen in je volgende brand activation campagne te volgen! Kun je wel wat hulp gebruiken bij event marketing? Neem dan contact op met dit evenementenbureau. Zij helpen je bij het bedenken van een onderscheidend activatie event.

Wat zijn relatiegeschenken?

Een relatiegeschenk is een cadeau van een bedrijf aan iemand anders. Dit kunnen hele dure cadeaus zijn, maar ook kleine voorwerpen als sleutelhangers worden cadeau gegeven. Bij een relatiegeschenk gaat het niet om het zozeer om het cadeau, maar om de gedachten erachter. Je wilt de mensen laten zien dat je ze waardeert. Ook kun je hiermee laten zien dat je trots bent op de samenwerking. Waar kies je nou het perfecte cadeau uit? Op het internet zijn er verschillende webshops die relatiegeschenken aanbieden.

<h2>Welk relatiegeschenk kiezen?</h2>

Een relatiegeschenk kiezen kan moeilijk zijn, omdat er zoveel keus is. Hoe kies je nou het leukste, mooiste, beste cadeau? Doordat er diverse webshops zijn die relatiegeschenken aanbieden, kun je heel gemakkelijk je zoekopdracht verfijnen. Als je een relatiegeschenk geeft moet je ook letten op het seizoen, is het zomer, dan is het wellicht slim om een zonnebril te geven. Is het winter, dan is een muts leuk. Geschenken doen het altijd goed. Via www.hsg-relatiegeschenken.com zijn overigens mooie relatiegeschenken te verkrijgen.

<h2>Het effect van relatiegeschenken</h2>

Door relatiegeschenken te geven kun je je waardering laten zien. Je laat men zin dat je om hen geeft en dit geeft hen weer een goed gevoel. Dit is niet alles, een relatiegeschenk is ook een vorm van marketing. Op elk geschenk staat je bedrijfslogo opgedrukt, hierdoor ziet men steeds je bedrijf. Dit is belangrijk, want zo word je herkent. Het is ook goed om concurrenten tegen te gaan, want je kunt mensen die geen klanten zijn cadeaus geven en misschien komen ze in de toekomst wel naar jouw bedrijf toe. Een relatiegeschenk geven heeft zoveel voordelen, dat het bijna zonde is als je het niet doet.

<h2>Wanneer geven?</h2>

Het is inmiddels wel duidelijk dat het geven van een relatiegeschenk aan goede klanten en zakenrelaties zijn vruchten afwerpt. Het zorgt ervoor dat u een goede band blijft houden tussen u en uw zakenrelaties en klanten. Mensen zijn nu eenmaal gevoelig voor complimenten en cadeaus en wat dat betreft zijn relatiegeschenken natuurlijk een schot in de roos. Maar wat is het beste tijdstip om een relatiegeschenk te geven. Vanzelfsprekend is kerstmis de beste en ook wel bekendste tijd om een relatiegeschenk te geven, meestal in de vorm van een kerstpakket. Maar ook een jubileum van uw onderneming of van uw zakenrelatie kan een mooi moment zijn om een zakelijk geschenk te geven. Ook worden er wel relatiegeschenken gegeven na het sluiten van een mooi contract of overeenkomst met zakenrelaties waar veel geld mee gemoeid is. Dan is het geven en/of ontvangen van een mooi geschenk een mooie afsluiter en een goede manier om de deal te bezegelen.

Betaalt je verzekeraar uit bij schade aan je auto door extreem weer?

Door de klimaatverandering in Nederland krijgen we steeds vaker te maken met extreme weersomstandigheden, zoals extreme regen- of hagelbuien. Door deze weersomstandigheden krijgen we steeds mee te maken met schade. Veel mensen nemen dan ook contact op met hun verzekeraar om te vragen hoe de schade herstelt kan worden en wat er gedekt wordt door de verzekering. [Lees meer…]

Investeren in goud doe je zo

Je bent waarschijnlijk terecht gekomen op fapk.nl omdat je op zoek bent naar advies over investeren. Een interessante optie om te investeren is goud. In dit artikel lees je uitgebreid hoe je zelf kunt beleggen in goud. Dit kan interessanter zijn dan je zelf denkt!

De goudprijs maakt een spectaculaire koers door. Na een sterke stijging van enkele maanden was er plotseling een dal. Inmiddels lijkt goud weer langzaam in waarde te stijgen. De sterke stijging heeft ertoe geleid dat steeds meer mensen willen beleggen in goud. Het edelmetaal is zeer waardevol en kan een krachtige investering zijn. Maar hoe kun je nu precies beleggen in goud en wat heb je hier voor nodig?

Beleggen in opgeslagen goud

De meeste goudbeleggers kiezen ervoor om in opgeslagen goud te investeren. Door heel Nederland zijn speciale goudlocaties gebouwd die continu onder zware bewaking staan. Deze goudlocaties kunnen miljoenen aan goud bevatten, het is dan ook prettig dat deze goed beveiligd worden. Je kunt vaak via de website van de goudlocatie goud aankopen. Dit doe je per gram, per 10 gram, of nog groter. Afhankelijk van de grootte van de aankoop wordt een hoeveelheid goud aan je toegekend. Investeer je bijvoorbeeld in 10 kilo dan zul je een prachtige en waardevolle goudstaaf in handen hebben, maar niet letterlijk..

Het nadeel van opgeslagen goud is dat je er zelf niet bij kunt. Je investeert dus in een product dat je niet kunt vasthouden of zien. Dit is voor velen niet nadelig, bij aandelen gebeurt tenslotte hetzelfde. Je investeert in een niet-tastbaar product. Daarentegen is het juist zeer voordelig dat het goud voor jou wordt opgeslagen. Je voorkomt zo dat je zelf moet investeren in de beveiliging van het goud en kunt zonder zorgen het goud in bezit hebben.

Waar koop je het goud?

Je kunt goud op talloze manieren kopen. Er zijn beleggers die grote hoeveelheden goud in bezit hebben en dit graag verkopen. Zij zullen in veel gevallen hun bezitting in delen verkopen. Wanneer een belegger een grote hoeveelheid heeft zal deze het graag verkopen in redelijke hoeveelheden. Je vindt bij de gemiddelde belegger dan ook geen gram per keer maar moet in veel gevallen direct investeren in 100 gram of zelfs een kilo. Voor de kleine goudbelegger is dit al een stap te ver.

Je kunt er ook voor kiezen om via de website van de goudlocatie te zoeken naar mogelijkheden om het goud te kopen. Deze locaties slaan niet alleen goud van hun klanten op maar bieden in veel gevallen ook goudbeleggingen aan. Zij hebben een eigen voorraad goud die zij op basis van de koers verkopen. Dit goud kunnen zij ook weer direct opslaan in de eigen opslag, zo weet je zeker dat alles goed beveiligd is.

Nog een methode om in goud te beleggen is door goud over te kopen van andere kleine goudbeleggers. Wanneer je gaat beleggen in goud is het handig om een netwerk van andere goudbeleggers op te bouwen. Je hebt dan niet alleen de juiste mensen om goud van te kopen maar kunt ook direct mensen benaderen wanneer je zelf goud wilt verkopen. Dit helpt om sneller te beleggen en om investeringen sneller uit te voeren. De snelheid waarmee je zo goud kunt kopen en verkopen is een stuk hoger.

Klik hier om meer te lezen over beleggen in goud. Op deze website staat uitgelegd hoe je zelf actief goud kunt verhandelen. Door actief goud te verhandelen kan je ook op de korte termijn goede resultaten behalen.

Litecoin: een supersnelle digitale munt

litecoin 2In de 21ste eeuw gaat vrijwel alles via internet, online en digitale manieren. Ook werd er bedacht dat dit met geld ook zo moest gaan worden. Er zijn vanaf dat moment steeds meer digitale munten ontwikkeld en getest. Na de Bitcoin die razend populair werd, kwam het idee van Charlie Lee om een vergelijkbare munt te maken die lichtgewicht is en daardoor een stuk sneller. Natuurlijk was het niet binnen één dag gebeurd, maar toen de eerste digitale munt ontwikkeld was, kwam Charlie Lee in 2011 op de markt met Litecoin. De naam zegt het al, een lichtere versie van de Bitcoin. Charlie is echt het brein achter de munt, in 2011 werkte hij nog bij Google. Sinds een aantal jaar is deze Litecoin echt een onderdeel van de standaard digitale munteenheden. Doordat de digitale munt lichtgewicht is en supersnel is dat natuurlijk super interessant voor investeerders, handelaren en andere mensen die met digitale valuta werken. De digitale waarde drager heeft de mogelijkheid om grote transactievolumes uit te voeren doordat deze lichtgewicht is.

Een block aanmaken binnen 2,5 minuten

Bij veel digitale valuta is de munt gebaseerd op blockchain technologieën. Afhankelijk van de snelheid waarmee een block wordt aangemaakt kunnen ook transacties en andere overboeking worden verstuurd. Litecoin is voornamelijk bekend door zijn snelle block, het platform zorgt er namelijk voor iedere 2,5 minuten een block op de blockchain wordt verwerkt. Als je dit vergelijkt met Bitcoin die dit elke 10 minuten doet, is het enorm snel. Men heeft daarmee goede punten gescoord bij munthouders die de 10 minuten van Bitcoin te lang vonden. Er zijn veel munthouders overgestapt naar Litecoin omdat het fijner is wanneer dit vaker en sneller gebeurt. Gelukkig is het voor mensen die geen techneuten zijn ook makkelijk te volgen. De technische kant hoef je namelijk niet zelf te regelen, dat regelt Litecoin allemaal. Er komt geen hogere wiskunde aan te pas om met deze cryptomunt te kunnen werken. Dus wees niet bang en zet die stap en begin vandaag nog met het beleggen, investeren en handelen met Litecoin. Een account is binnen enkele minuten aangemaakt en na het storten van het geld, kun je meteen beginnen door Litecoin te kopen. Vanuit daar kun je zelf een tactiek bedenken om jouw doel te kunnen bereiken.

De voordelen van Litecoin

Natuurlijk is het allergrootste voordeel, de snelheid. Voor veel mensen is dit zelfs reden genoeg om Litecoin te kopen en verkopen. Doordat het een lichtgewicht blockchain is, gebruikt dit razendsnel en zeer eenvoudig. Je kunt munten versturen en supersnel komen deze terecht op het gewenste account. De reden voor veel mensen om te kiezen voor deze digitale munt. Daarnaast zijn er natuurlijk meer voordelen van Litecoin. Allereerst kun je met deze coin ook steeds meer betalingen afhandelen. Webshops en dergelijke bieden vaker de mogelijkheid om met digitale valuta te betalen en omdat Litecoin populair is, groeit het aantal webshops met de mogelijkheid om hiermee te betalen nog steeds. Verder zijn digitale valuta nog altijd een stuk veiliger dan conventionele valuta. Misschien heb je zelf dit gevoel niet, maar uit onderzoek is dit gebleken. De beveiliging van Litecoin is hoog en dat zorgt ervoor dat het minder makkelijk te stelen is dan bij conventionele valuta. Verder heb je als groot kapitaalbezitter bij Litecoin een grotere inbreng. Dit betekent dat mensen met een grote hoeveelheid munten, een zwaardere stem hebben in ontwikkelingen, handelingen en andere processen. Voor mensen met een groot kapitaal geldt bij andere platformen regelmatig dat iedereen gelijk is.

Veiligheid op platformen met digitale valuta

Het is goed om te weten dat er verschillende platformen zijn waar je Litecoins kunt aanschaffen. Een goed voorbeeld is Bitvavo, een platform dan maar liefst zestien verschillende digitale valuta’s aanbiedt. Voor het bewaren van deze digitale valuta wil je natuurlijk aangemeld zijn bij een betrouwbaar platform dat veilig met jouw gegevens omgaat en met gegevens van andere gebruikers. Het is daarom goed om voor een betrouwbaar en veilig platform te gaan. Verder is het belangrijk dat je ook zelf verantwoordelijkheid draagt voor de beveiliging van jouw account en munten. Dit kun je allereerst doen door middel van een sterk wachtwoord. Denk hierbij aan een willekeurige combinatie van cijfers, letters en tekens. Het vermijden van persoonlijke gegevens en informatie is daarbij belangrijk. Ook kun je het wachtwoord regelmatig veranderen om zo hackers en andere internet criminelen buiten spel te zetten. Daarnaast kun je vaak ook een twee-factor authenticatie aanzetten, dit betekent dat jouw mobiele telefoon als tweede verificatie wordt gebruikt. Na het invullen van jouw inloggegevens, word je gevraagd om een code in te voeren. Deze code zal binnen komen op de mobiele telefoon die gekoppeld is aan jouw account. Door deze twee-factor authenticatie kun je de hackers en internetcriminelen helemaal buiten spel zetten.

De haken en ogen aan Litecoins

Het klinkt allemaal erg ideaal natuurlijk maar er zitten wel een aantal haken en ogen aan Litecoin. Allereerst een aantal problemen die eigenlijk bij vrijwel iedere digitale munt van toepassing is. De anonimiteit, als je Litecoin aan wilt schaffen dan is daar vaak alleen een e-mailadres voor nodig. Andere gebruikers zullen dit niet zien en een gebruikersnaam kan willekeurig worden gekozen. Dat betekent dat je vrijwel anoniem over het platform kunt surfen. Aan de ene kant natuurlijk fijn maar helaas zorgt het er ook voor dat er nare personen op het platform komen. Tegenwoordig kun je gelukkig steeds vaker voor een platform kiezen dat dit wel als vereiste ziet en waarbij niemand meer compleet anoniem is.

Daarnaast werkt deze coin met een hashing-algoritme scrypt waardoor het minen van de munten niet alleen ten koste gaat van jouw videokaart maar ook van het werkgeheugen. Dat betekent dat jouw computer het zwaar te voortduren krijgt met het kopen en verkopen van Litecoin. Daarnaast zijn er maar liefst 84 miljoen in omloop, wat een stuk meer is dan concurrenten zoals Bitcoin, hierdoor komt er vanzelfsprekend meer fluctuatie voor, als het gaat om de waarde van de Litecoin.

Heb je ook interesse in het beleggen in de Litecoin? Kijk dan eens naar de mogelijkheden tot het volgen van een cursus in het beleggen in crypto op deze site.

Top 3 recruitment trends

Dat de wereld van recruitment volop in beweging is, is geen vraag. Er gebeurt veel op de arbeidsmarkt en de zoektocht naar goede hoogopgeleide mensen wordt steeds groter. De economie trekt aan waardoor de vraag naar personeel om de vraag van de markt bij te kunnen houden ook steeds groter wordt. Hier de top 10 trends die wij zien in de recruitment werkveld.

Schaarste aan jonge hoogopgeleide mannen

Er is een schaarste aan het ontstaan aan jonge hoogopgeleide mannen. Tijdens de afgelopen jaren is er een trend zichtbaar geworden dat er meer vrouwen afstuderen aan een universiteit.  Uit cijfers blijkt dat 62% van de afgestudeerden aan een universiteit vrouw is. Dit bevestigt des te meer dat deze trend zeker gaande is op de arbeidsmarkt. Bedrijven voelen deze trend met name in de boardroom, waar dus steeds minder geschikte hoogopgeleide mannen beschikbaar zijn voor een functie. Hoewel deze trend waarschijnlijk in de toekomst nog verder door gaat zetten, is er geen reden tot paniek. Het glazen plafond gaat hoe dan ook doorbroken worden.

Gouden tijden voor recruitmentbureaus

Er worden gouden tijden voor recruitmentbureaus voorspelt. Dit komt met name doordat de opdrachtgevers achter blijven bij recruitmentmethodieken, waar de recruitmentbureaus zeer flexibel zijn en zich continue aanpassen aan de markt. Hierdoor weten zij wel de kandidaten te werven waar de opdrachtgevers dit niet kan. In de wereld van recruitment geldt de regel: wie de kandidaten heeft, heeft de markt. Kortom, de recruitmentbureaus weten de potentiële kandidaten goed aan te spreken, waardoor zij met de beste kandidaten aan de haal gaan.

Doelgroep targeting

Zoals net al werd beschreven weten de recruitmentbureaus de kandidaten goed te bereiken. Dit blijkt ook uit de volgende trend, namelijk de targeting van de doelgroep. Door de steeds beter werkende technologie en systemen kunnen recruitmentbureaus zeer precieze persona’s maken van hun doelgroep. Hierdoor weten zij precies waar ze de doelgroep kunnen vinden en ten tweede hoe ze deze doelgroep aan moeten spreken. Er is steeds meer data beschikbaar om de doelgroepen te omschrijven en te targeten. Ook met deze trend lopen de recruitmentbureaus flink voor op de opdrachtgevers. Belangrijk voor recruitmentbureaus is om op de juiste plaatsen zichtbaar te worden. Het is dus niet meer voldoende om slechte vacatures uit te zetten op gratis vacaturewebsites. De arbeidsmarkt is tegenwoordig meer te vinden op de betrouwbare websites die niet gratis zijn. Wees dus bereidt om te investeren in goede kandidaten. Die verdienen zichzelf vanzelf weer terug.

Welke verzekeringen zijn verplicht?

Er bestaan zeer veel verzekeringen in Nederland. Het aanbod is groot. Sommige verzekeringen kunt u vrijwillig afsluiten, bijvoorbeeld een reisverzekering of inboedelverzekering. Maar er zijn ook verzekeringen die verplicht zijn in Nederland. Deze moet u verplicht afsluiten, zoals bijvoorbeeld de basisverzekering. De overheid heeft dit bepaald. Maar waarom eigenlijk? En welke verzekeringen zijn nu eigenlijk verplicht in Nederland en hoe kun je jezelf goed verzekeren?

Waarom verplichte verzekeringen?

Elke dag loopt u risico’s in het leven. We willen u niet bang maken, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Bijvoorbeeld dat u uw gloednieuwe telefoon kapot laat vallen of dat uw fiets gestolen wordt. Het is vervelend als u dat overkomt. Maar de kosten zijn te overzien. Ook als u daarvoor niet verzekerd bent. Maar bij andere gevallen kunnen de kosten zo hoog zijn, dat deze nauwelijks zijn op te brengen. Bijvoorbeeld wanneer u ernstig ziek wordt en vele ziekenhuisbehandelingen moet ondergaan. De ziektekosten kunnen dan wel oplopen tot tienduizenden euro’s. Daarom heeft de overheid een aantal verzekeringen verplicht in het leven geroepen: om uzelf en anderen te beschermen tegen risico’s met grote financiële gevolgen.

Welke verzekeringen zijn verplicht?

Basisverzekering zorg

Elke inwoner van ons land moet een basisverzekering zorg hebben. Twee groepen niet: militairen en mensen met gemoedsbezwaren. Met de basisverzekering bent u onder meer verzekerd voor geneeskundige zorg, ziekenhuisopname, geneesmiddelen en kraamzorg. Kinderen tot en met 18 jaar zijn meeverzekerd via de zorgverzekering van hun ouders. Daarna moeten zij zelfstandig een zorgverzekering afsluiten. U kunt er ook voor kiezen om naast uw basisverzekering een aanvullende verzekering af te regelen en af te sluiten.

Wa-verzekering auto

Elke eigenaar van een auto in Nederland moet verplicht een WA-verzekering voor de auto afsluiten. U kunt met de auto namelijk veel schade veroorzaken. Bijvoorbeeld als u iemand aanrijdt en diegene raakt gewond. Diegene kan dan blijvend invalide raken en daardoor ook arbeidsongeschikt raken. Een WA-verzekering dekt de schade die u eventueel veroorzaakt bij anderen. Wilt u een verzekering voor schade aan uw eigen auto? Dan kunt u ook een WA Beperkt Casco of All-risk (Volledig Casco) autoverzekering afsluiten.

Brandverzekering

De meeste mensen hebben een hypotheek nodig om hun huis te kopen. Heeft u ook een hypotheek? Dan zal uw hypotheekverstrekker eisen dat u ook een brandverzekering of opstalverzekering afsluit. Uw huis is namelijk het onderpand van de bank. Mocht brand uw huis verwoesten, dan zou u uw hypotheek moeten doorbetalen. Niemand kan én wil dat natuurlijk. Door het verplicht stellen van een brandverzekering, heeft de bank zekerheid dat het huis kan worden opgebouwd. Daarna kan het huis weer als onderpand dienen. Heeft u een huurhuis? Dan is een brandverzekering niet verplicht.

Voordelen online boekhouden

In 2017 zijn er waarschijnlijk nog maar weinig ondernemers die hun boekhouding in schriften of in
Word bestanden bijhouden. Wel wordt de financiële administratie soms nog offline geregeld,
bijvoorbeeld via een boekhoudprogramma per cd-rom of Excel. Excel is immers gratis en je kunt
beter zo veel mogelijk zelf doen, wordt vaak gedacht. Toch kan jezelf een online
boekhoudprogramma gunnen veel voordelen opleveren. Het grootste voordeel van online
boekhouden is dat je het programma vaak aan jouw bankrekening kunt koppelen. Dit scheelt veel
werk van handmatig invoeren van inkomsten en uitgaven.
Eenvoudig boekhouden
Maar er zijn vaak ook koppelingen met services voor online betaaloplossingen, webshops en andere
online systemen. Zo kun je via een online boekhoudprogramma direct jouw btw aangifte doen bij de
Belastingdienst. Een andere mogelijkheid is het koppelen van de boekhouding aan jouw Customer
Relationship Management (CRM) service, waardoor klantgegevens en financiële gegevens
automatisch in het programma verschijnen. Soms is er een mogelijkheid om een foto te maken van
kassabonnen waardoor deze automatisch in het programma worden verwerkt waardoor je nooit
meer gedoe hebt met bonnen moeten bewaren en mogelijk kwijtraken.
Automatische boekhouding
De boekhouding kan met sommige programma’s zelfs voor een groot deel automatisch gebeuren
door middel van machine learning. Wanneer je ervoor kiest om een boekhouder of accountant in te
schakelen kun je jouw boekhouding eenvoudig delen. Stap je daarna over op een andere boekhouder
dan is dat geen probleem. Veel aanbieders van een online boekhoudprogramma bieden ook een
abonnement aan waarbij het boekhoudprogramma wordt gecombineerd met diensten van het
bedrijf. Een online boekhoudprogramma kan gemakkelijk worden bijgewerkt als er updates zijn. Zo
profiteer je van de nieuwste ontwikkelingen.
Veiligheid online boekhouden
Er zitten ook wel een paar nadelen aan online boekhouden. Zo kun je jouw financiële administratie
niet bekijken wanneer je geen internet beschikbaar hebt. Daar staat tegenover dat je wel op alle
plaatsen jouw financiële administratie kunt bekijken wanneer je een smartphone met
internetabonnement hebt. Ook kan het zijn dat hackers jouw wachtwoord kunnen achterhalen dat je
gebruikt om in te kunnen loggen in het digitale boekhoudprogramma. Maar vaak is het veiliger dan
een programma op de eigen computer.

Achtergestelde Lening

Een achtergestelde lening is een leningsvorm waarbij de kredietverstrekker in het geval van faillissement van u als degene die geld geleend heeft, zijn geld pas terug kan krijgen als alle andere schuldeisers zijn betaald. Als er onvoldoende geld aanwezig is uit de opbrengst van uw bezittingen, krijgt de kredietverstrekker helemaal geen geld terug. De achtergestelde kredietverstrekker heeft in de faillissementsrangorde alleen voorrang ten opzichte van de aandeelhouders, vennoten of inbrengers. De achtergestelde lening kan alleen geregeld worden door dit contractueel met elkaar af te spreken. Wij hebben een aantal geld lenen tips voor u.

Hoger rentepercentage bij achtergestelde lening

Door deze voorwaarden loopt de kredietverstrekker een hoger risico dat hij een deel van zijn verstrekte krediet niet terugbetaald krijgt. Om dit te compenseren wordt meestal een hoger rentepercentage afgesproken. Soms is de rente zelfs afhankelijk van de winst. Over de winst die de kredietverstrekker heeft ontvangen, hoeft hij geen belasting te betalen aan de fiscus.

Gunstige investering

Achtergestelde leningen kunnen er voor zorgen dat een onderneming extra aantrekkelijk wordt om geld aan uit te lenen voor banken en investeerders. Het is voor hen een gunstige investering. Wanneer de onderneming failliet zou gaan, zullen de achtergestelde schuldeisers de eerste klap opvangen. Zij staan tenslotte onderaan de rij van instellingen die geld krijgen. De achtergestelde lening werkt hierdoor als een soort ‘kussen’. Daarbij is het een middel om vertrouwen te wekken bij bepaalde investeringstransacties. Een bank of investeringsmaatschappij die de transactie heeft opgezet en er zelf via een achtergestelde lening instapt, laat hiermee zien dat het hem ook ‘menens’ is en dat hij vertrouwen heeft in de lener.

Achtergestelde lening alleen zakelijk gebruikt

Achtergestelde leningen worden in de praktijk uitsluitend verstrekt door ondernemingen, aan ondernemingen. Soms kan een dergelijke lening worden gereken bij het eigen vermogen. Verstrekkers van een achtergestelde lening zijn vaak het moederbedrijf van de onderneming of grote banken, die het risico goed kunnen inschatten. Ook overheden verstrekken vaak achtergestelde leningen als een vorm van subsidie.

Achterstelling bij effectenhandel

Bij handel in effecten komt achterstelling heel veel voor. Er worden dan door de uitgever verschillende obligaties uitgegeven die aan elkaar achtergesteld zijn. Deze obligaties zijn niet zozeer achtergesteld in geval van faillissement (effecten zijn in de regel ‘faillissementsproof’), maar de achterstelling geldt met name bij iedere rente- en aflossingsbetaling die wordt gedaan. Zo ontstaat een ranglijst, bijvoorbeeld betaling vindt eerst plaats aan alle dienstverleners (trustkantoren, accountants, advocatenhonoraria, daarna aan de transactiepartijen voor hun transactiegerelateerde diensten, daarna aan de obligatiehouders, en alles wat overblijft, hoe veel of weinig dat ook is, aan de (meest achtergestelde) obligatiehouders.